صبح

وَالصُّبْحِ إِذَا تَنَفَّسَ

وَالصُّبْحِ إِذَا تَنَفَّسَ

صبح

نامش را گذاشته ام صبح. و یادم نرفته است که زندگی از دوستی ها و دشمنی ها ساخته شده است. صبح مرا به یاد طلوع رؤیایی خورشید می اندازد. و مرغ ذهنم را می برد تا خدا. تا خودِ خودِ عشق.
و برای رسیدن به صبح، از فجر 5 گذشته ام. به یاد همه آن ها که از ازل تا کنون برای عشق جنگیده اند. برای صلح زخمی شده اند. و زندگی شان، دیدن لبخند گلی بوده است بر کرانه های یک شهر. شهری که ظلم در فرهنگ لغت کتابخانه هایش بی مفهوم است. فجر 5 خیالم را به پرواز می دهد به قدس. و آرزویی که وعده ی خداست. همانی که خودش قول داده است. پیروزی.
صبح که از میان تابش نقره گون خورشید بیدار می شود، به تک تک پنجره ها سر می زند. من نیز امیدوارم این پنجره ی کوچک، راهی باشد تا دریافت هایمان را در گوش یکدیگر زمزمه کنیم. از صبح.

آخرین مطالب

پنجره ای رو به آفتاب

سه شنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۳، ۱۲:۳۴ ق.ظ

 به فرشته­ ها می­ مانست. به هر جا که می ­رسید، عطر گل­ های بهاری را هدیه می ­آورد.


 یا به پنجره ای چوبی، که در سپیده دم  صبح به روی لبخند خورشید باز می­ شود.

در کمال ناباوری، بالاخره گوشی را برداشت تا برایمان از سپیده دم تعریف کند. آقای خوراکیان را می­ گویم.

که این روزها به عنوان قائم مقام دفتر حفظ و نشر آثار رهبری، سرشان خیلی شلوغ است...

 

*می­ شود کمی راجع به اهمیّت این نامه برایمان بگویید؟

اگر به شرایط سال­های اخیر، در ارتباط با جایگاه اسلام، تحوّلات منطقه و رویکردهای استکبار جهانی در ایجاد اختلافات گوناگون در جبهه ­ی متحد اسلامی، بیندازیم، می­ بینیم که در شرایط حساسی قرار داریم.

یکی از مهم­ترین پیچیدگی­ های دوره حاضر، حرکت جدی برای ایجاد انحراف و نشان دادن تصویری کاملاً نادرست از اسلام است.

از جمله دلایل این حرکت، می­ توان به انتشار انقلاب اسلامی در جهان و گرایش گسترده به اسلام در کشورهای غربی، اشاره کرد. بنا­بر­این، این نامه از اهمیّت بالایی برخوردار است و نشان می­ دهد که با توجه و اشراف کامل نسبت به ویژگی­ های زمان حاضر، نوشته شده است.

*جوان غربی به عنوان مخاطب این نامه، در چه شرایطی به سر می­ برد؟

جوانان غرب، از یک طرف با تبلیغات گسترده علیه اسلام مواجه هستند و از طرف دیگر نسبت به سبک زندگی و نظام­ های حاکم، سؤالات و ابهامات جدی دارند.

این چالش ­ها سبب شده است که به دنبال حقایق و راه­ های بهتر بگردند. علاوه بر این­، این مخاطب دارای ویژگی­ هایی است که به صورت ذاتی در یک جوان یافت می ­شود. مثل واقع گرایی و سلامت نفس. و قلبشان برای حقیقت آماده­ تر است.

*بازخورد این نامه در خارج از مرزها چگونه بوده است؟

مسئولیّت مستقیم ارسال و انتشار این نامه بر عهده ما بوده است. میلیون­ ها نفر این نامه را دیده اند و بازتاب­ های متعددی داشته ­ایم.

این حرکت تازه شروع شده است و بازخوردها به گونه ­ای است که کاملاً معتقدیم این جریان ادامه خواهد داشت. چراغ تابان این پیام، تازه روشن شده است و کمیته محتوایی این جریان، مرتب در حال پاسخگویی، توضیح و تبیین سؤالات طرح شده پیرامون نامه است.

*وظیفه ما به عنوان نوجوانان و جوانان انقلابی، درباره ­ی این نامه چیست؟

ما دو وظیفه­ ی مهم داریم. یکی فهم کامل ابعاد نامه است. بخش­ هایی از نامه، درگاه ورود به واقعیّت ­های بزرگ هستند. واقعیّت­ هایی که درک­ آن ­ها، نقش مهمی در فهم درست ما از تاریخ گذشته، اتفاقات کنونی و تصویر آینده دارد.

مسئولیّت دوم ما در برابر این پیام، تلاش جهادگرانه و خالصانه برای انتشار آن است. فضای مجازی، با هوشمندی، به عنوان بستر انتشار این پیام در نظر گرفته شده است. و همه می­ توانند برای انتشار آن و پاسخ به شبهات احتمالی که در ارتباط با آن مطرح می­ شود، کمک کنند.

این دو وظیفه، برکات ارزشمندی دارد و پنجره ­های جدیدی از فهم مسائل مهم دنیا و درک واقعی­ تر از نظام جمهوری اسلامی، به روی ما باز می ­کند.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۲/۱۲
تسنیم

نامه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">