صبح

وَالصُّبْحِ إِذَا تَنَفَّسَ

وَالصُّبْحِ إِذَا تَنَفَّسَ

صبح

نامش را گذاشته ام صبح. و یادم نرفته است که زندگی از دوستی ها و دشمنی ها ساخته شده است. صبح مرا به یاد طلوع رؤیایی خورشید می اندازد. و مرغ ذهنم را می برد تا خدا. تا خودِ خودِ عشق.
و برای رسیدن به صبح، از فجر 5 گذشته ام. به یاد همه آن ها که از ازل تا کنون برای عشق جنگیده اند. برای صلح زخمی شده اند. و زندگی شان، دیدن لبخند گلی بوده است بر کرانه های یک شهر. شهری که ظلم در فرهنگ لغت کتابخانه هایش بی مفهوم است. فجر 5 خیالم را به پرواز می دهد به قدس. و آرزویی که وعده ی خداست. همانی که خودش قول داده است. پیروزی.
صبح که از میان تابش نقره گون خورشید بیدار می شود، به تک تک پنجره ها سر می زند. من نیز امیدوارم این پنجره ی کوچک، راهی باشد تا دریافت هایمان را در گوش یکدیگر زمزمه کنیم. از صبح.

آخرین مطالب

با احسان خواجه امیری در زنگ تفریح

سه شنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۳، ۱۲:۵۴ ق.ظ

دهه هشتاد عصر پیشرفت کشور در علم و صنعت و فراگیر شدن استفاده از دستاوردهای تکنولوژیست.

این سال­ ها برگزاری همایش و مسابقات جدید به جای جُنگ­های فرهنگی دهه 70، روی بورس است.

به طور مثال، یکی از سوژه ­های ما اعتراف کرد که دهه فجر، در سالن کامپیوتر مدرسه­ شان، جام مسابقات رایانه ­ای کانتر را برگزار می­ کرده است!

مسابقات موشک ­های آبی هم یکی دیگر از گزینه ­های روی میز بوده است!

همایش ها با چهره ای متفاوت و برنامه­ هایی از قبیل مشاعره، طنز و تقلید صدا گرفته تا اجرای زنده موسیقی با گیتار و پیانو و در کنارش استفاده از صحبت­ های یک روحانی، نقش زیادی در جذب دانش ­آموزان به فضای انقلاب و انجمن اسلامی ایفا می­ کردند.

رادیو انجمن هم یکی دیگر از خلّاقیّت­ هایی بوده است که انجمن ­ها در این سال­ ها، در مدارس به کار می ­گرفته ­اند.

برنامه­ هایی که شامل مصاحبه زنده با دانش ­آموزان و پخش موسیقی آن هم نه از نوع انقلابی که از نوع خواننده­ های مجاز و محبوب دانش­ آموزان بوده ­اند.

باز برای مثال، از زیر زبان سوژه­ ی محترم کشیدیم که زنگ تفریح، احسان خواجه امیری پخش می­کرده ­اند!

برگزاری نمایشگاه عکس و پوستر و لیگ فوتبال دبیران هم از سایر کارهایی بوده که یک انجمنی دهه هشتاد، می ­توانسته در مدرسه­ اش انجام بدهد.

البته لازم به ذکر است که در زدن پوسترها به دیوار، برای جلوگیری از هرگونه اصطکاک احتمالی (بخوانید تصادف!) با مدیر و معاون مدرسه، و رو به رو نشدن با دیوارهای سوراخ سوراخ مدرسه، به جای پونز از چسب کاغذی استفاده کنید!

و صد البتّه نیازی به گفتن نیست که داشتن مخالف در انجام هر کاری حتّی در برگزاری جشن دهه فجر کاملاً طبیعی است. و باید سعی کرد هر چه بیشتر توجه این دسته از دانش آموزان را به خود جلب کرد. مثلاً می­توانید نشریه ­تان را قبل از توزیع عمومی، به صورت ویژه و در سرکلاس بین این افراد توزیع کنید.

وقتی از سوژه ­ی موردنظر خواستیم بگوید اگر سال 93 یک انجمنی بود، برای دهه فجر چه کار می­ کرده است، گفت: نرم افزار اندرویدی برای انقلاب می ­ساختم!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۱/۲۱
تسنیم

دهه فجر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">